namemepleasehippsta

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Rain k. 3

Av Name me please Hippsta - 28 september 2013 14:45

 

Kapitel 3

 


Jag kände hur besviken jag blir. Hon är tusen gånger snyggare än mig. Såklart att hon kommer få Kim.


Fiket jag och Maya sitter på är ganska litet men det mysigaste i staden. Det luktar alltid nybakat och solen lyser så fint in. Här finns också de godaste bullarna i världen.

Plötsligt i mitt dagdrömmande om kakor och saft ser jag Kim. Han står bredvid min favorit butik. Där står också Mie. De kramas. Jag ser hur deras blickar möts.


-          Maya kolla!, skriker jag rätt ut och hon vänder fort bort huvudet mot fönstret.

-          Oooh myyy goood! Om han kysser henne tänker jag skvallra för rektorn.


Jag fattade inget. Vadå skvallra? Vad ska det vara bra för.


-          Varför då?

-          Varför?!? För att då kommer han bli anmäld för relation med elev och sen blir han avskedad.


Nej, nej, nej! Han får bara inte bli avskedad. Han måste vara kvar. Jag vill se hans vackra ansikte varje dag jag går till skolan, jag vill lukta hans underbara doft och jag vill känna hans närhet.

Mie rör sig närmre och till sist möts deras läppar men Kim avbryter kyssen omgående.


-          Nej! Han kommer bli sparkad, piper jag och Maya tittar på mig som om jag var värsta besatt. Och egentligen var nog jag det.


Jag vet inte vad jag gör men plötsligt reser jag på mig och springer rakt ut över vägen och bort till Kim och Mie.

-          Det är inte som det ser ut Lyn! Kim ser skräckslagen ut. Som om jag var monstret.


-          Ja.. Jag kommer inte berätta för någon! Jag lovar.


Vad gör jag här? Varför sprang jag fram? Dumma mig som är en sån klant.


-          Asså kan du gå?, säger Mie och viftar med håret.

-          Ehm, ja. Asså förlåt.


Jag började gå tillbaks till cafét. Gud så pinsamt det där var. Plötsligt känner jag en hand på min arm. Den drar mig runt och där står Kim.


-          Det du såg var ett misstag. Jag bara..

-          Nej! Hon är snygg och sexig. Det är väl inte konstigt att du väljer henne!


Jag sliter mig ur hans grepp och går i rask takt till Maya. Hon tittar på mig med en undrande blick medans hon snurrar hennes vackra blonda hår. Maya är bland de vackraste flickorna på jorden enligt mig. Hon och den där äckel Mie delar första plats. Varför ska hon vara så snygg för? Hatar det!


-          Vad sa du för nått?!?, flyger  ur Maya när jag sätter mig ner bredvid henne.

-          Inge, det var så jävla pinsamt. Jag förklarar sedan det jag sa och gjorde i minsta detalj.


Klockan är redan sex på eftermiddagen så jag bestämmer mig för att gå hem. Mamma undrar säkert vart jag var. Väl hemma satt hela familjen i soffan och såg på våran favorit serie Broadcast utan mig. De hade också tydligen redan ätit middag.


-          Du skulle vara hemma vid fem sa vi ju!, skäller mamma på mig.

-          Förlåt, jag glömde bort tiden.

-          Glömde och glömde. Du är stor nu!

-          Varför tittar ni på Broadcast utan mig?

-          Gå upp på ditt rum unga dam och stanna där, gnäller hon och jag lyder.


Jag har legat i min säng i en timme då jag får ett meddelande. Det är från något nummer jag inte känner igen.


Hej Lyn!

Jag behövde veta vad ditt nummer var och så hittade jag det på internet. Så praktiskt det är idag, eller hur? Jag tänker gå rakt på sak nu, okej? Du, jag, utanför skolan, imorgon, klockan 16.

/ Hemlig beundrare.

 

 


/ Namemepleasehippsta


Hoppas detta kapitel var lite bättre än de andra ;) Bara så ni vet så är detta inlägget

tidsinställt för jag är borta hos en kompis hela dagen idag/(imorgon).

Så om ni skickar eller skickat någon kommentar så kan jag nog inte svara på den.

Men skicka gärna ändå om ni vill :3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Name me please Hippsta - 29 september 2013 17:20


  Kapitel 4   Lunchen var riktig äcklig idag. Äckel pölsa med varm mjölk, mums! Maya var sjuk idag så den enda jag satt med var Louise. Vi hade sminkat till oss lite extra idag eftersom efter skolan skulle jag ju möta min beundrare.   -...

Av Name me please Hippsta - 27 september 2013 22:04


Ville bara tacka alla mina fina läsare!  Har haft 20 (!) st bara idag och det är andra dagen jag har bloggen!!!! Sjukt mycket!! Förra bloggen jag hade tog det nog två noveller för att komma upp  till runt 20 :D :D :D Har liksom skrivit 2 kapite...

Av Name me please Hippsta - 27 september 2013 15:23


    Kapitel 2   Jag må vara en tönt i mångas ögon men töntar är i alla fall smarta. Vilket jag inte är. Maya och Louise blir klar med engelskan mycket tidigare än jag så jag fick sitta kvar med Kim alldeles ensam i ett grupprum.   -    ...

Av Name me please Hippsta - 26 september 2013 19:25


    Kapitel 1   Tre minuter, två minuter, en minut och nu! Det ringer ut från skolan och alla barnen skriker, jag med. Men än är det inte lugn och ro än. Det är bara måndag så nu är det hela fyra dagar till kvar tills helg.   Hemma s...

   

Presentation


Hej! Jag är en tjej på 14 år som tycker om att skriva. Det är därför jag skriver YOHIO noveller :) Själv tycker jag YOHIO är bra och han är en intressant person men jag är inget fan :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards