namemepleasehippsta

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Name me please Hippsta - 26 september 2013 19:25

 

 

Kapitel 1

 


Tre minuter, två minuter, en minut och nu! Det ringer ut från skolan och alla barnen skriker, jag med. Men än är det inte lugn och ro än. Det är bara måndag så nu är det hela fyra dagar till kvar tills helg.


Hemma slänger jag mig på sängen och öppnar locket på min laptop och klicka på en gång in på Facebook. Hela fem nya händelser!


Jag är inte så populär och ingen vill nog egentligen vara vän med mig. Varför vet jag inte men det är så. Jag har två bästa vänner som betyder allt för mig. Maya och Louise. Mie kan man säga är min värsta fiende. Hon är den där perfekta tjejen som alla vill vara med fylligt hår och glansiga läppar. Hon är elak och ger taskiga kommentarer åt mig och andra ”töntar” som hon kallar oss för.


Jag lägger mig tidigt den kvällen efter jag gjort klart matte läxan. Klockan ringer vid sju på morgonen. Fåglarna har hunnit upp och sjunger vacker utifrån. Det luktar rostade mackor från köket så jag skyndar mig upp och spinger in till köket. Där står min mamma Marie och fixar frukost åt mig.

Mina nya svarta skor väntar på att bli använda så jag bestämmer mig för att ta på mig dem idag till skolan.


-          Hej!, skiner Maya upp när hon ser mig.

Jag slänger mig i hennes famn och vi kramas en stund.

-          Har du hört att vi ska få en ny engelska lärare?, frågar Maya.

-          Va? Nä det har jag inte. Vem är det då?

-          Ingen aning, det skulle vara nån ung kille tror jag.


Engelska var vår första lektion på dagen. Dörren öppnas och in kommer vår nya lärare. En medel lång tjej med blont hår ner till axlarna. Hon är sminkad väldigt proffsigt enligt mig men hon har lite annorlunda klädstil. En blandning mellan svart, mörk, killig och söt. Hon är väldigt fin men det finns något där som gömmer sig bakom sminket. Som ser ut som en liten oskyldig pojke.


-          Hej! Jag heter Kim och jag är er nya lärare, säger en mörk men vacker röst.

Vänta va?!? Vad har jag missat nu? Det var ju en tjej! Louise och Maya tittar på mig med lika förvånad blick som jag tittar på dem.

-          Transa!!!, skriker en av Mie’s bästa vänner Tuva. Men han bryr sig inte och fortsätter med att förklara vår engelska uppgift. Vi ska vara i grupper fyra och fyra. Såklart finns det ingen som vill vara med mig, Maya och Louise så Kim är med oss. 



/ Namemepleasehippsta


Hoppas ni som läser gillar det första kapitlet. Vet att det inte var så spännande men

det blir bättre sen ;) Och sen ville jag säga att YOHIO=Kim för i min historia har själva YOHIO

inte blivit något artist namn och han är inte känd. Kim heter han på riktigt för han vill ju inte att vi säger

vad han heter på riktigt, riktigt (!). :)

 

 

   

Presentation


Hej! Jag är en tjej på 14 år som tycker om att skriva. Det är därför jag skriver YOHIO noveller :) Själv tycker jag YOHIO är bra och han är en intressant person men jag är inget fan :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards