namemepleasehippsta

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Rain k. 4

Av Name me please Hippsta - 29 september 2013 17:20

 

Kapitel 4

 


Lunchen var riktig äcklig idag. Äckel pölsa med varm mjölk, mums! Maya var sjuk idag så den enda jag satt med var Louise. Vi hade sminkat till oss lite extra idag eftersom efter skolan skulle jag ju möta min beundrare.


-          Men har du inte kollat upp numret då Lyn?

-          Såklart jag har! Typ 1000 gånger på 1000 olika sidor! Men det finns ingenstans.


Louise suckar och himlar med ögonen. Tänk att jag har en hemlig beundrare. Ingen gillar mig. Jag tror faktiskt Louise blir ganska avundsjuk på mig men hon har ändå haft en pojkvän en gång i hennes liv vilket jag aldrig haft.


Louise sitter hela lunchen och matten och försöker komma på vem min hemliga beundrare är. Nörd Niklas, Populära Patrik och Lilla Linus är några av den mängd hon har gett förslag på. Just nu står det mest på Ragge. En kille som röker, snusar och håller på hela tiden. Hon har tydligen märkt att han tittar extra mycket på mig.


Det sista vi har på dagen är engelska. Jag går in i rummet och sätter mig ner så fort så stolen nästan tippar. Under nästan hela lektionen har jag kollat ner i bänken. Jag vågar inte titta på Kim. Inte efter vad som hände igår.

Äntligen ringer det ut. Jag slänger in alla papper och böcker i mappen och vänder mig om för att rusa ut. Men framför mig står Kim. Alla andra barn hoppar och tjoar medans de springer ut men jag får stå kvar. Öga mot öga med den killen som ger mig fjärilar i magen och samtidigt den jag gjort bort mig mest för.


-          Du var så tyst idag på lektionen Karilyn. Är det något som är fel?

-          Nej då, svarar jag kort och försöker tränga mig förbi honom.

-          Är det det du såg? Kim går och stänger igen klassrums dörren så att ingen ska höra oss. När jag kysste Mie?

-          Nä.

-          Alltså du förstår, det var verkligen inte meningen! En lärare som jag ska inte hålla på med elever.


Kim sätter sig på ett bord bredvid mig och granskar först mig sedan min mapp som ligger på bordet.


-          Jag ska inte berätta för någon.

-          Tack, vad snäll du är, ler Kim mot mig och jag kan inte hindra mig från att le tillbaks.

-          Men, Börjar Kim. Jag är inte tillsammans med Mie. Det var liksom hon.


Jag avbryter honom och försöker förklara för honom att jag inte bryr mig. Att han får vara tillsammans och kyssa vem han vill för det angår inte mig.


-          Får man verkligen kyssa vem man vill Lyn?


Nu står jag nära honom. Jag vet inte hur det gick till, jag har glömt bort för jag tänker inte. Alla mina tankar är borta. Det ända som finns är han.

Jag känner en varm hand mot min kind. Kim ställer sig upp och drar mig mot honom. Hans fingrar lirkar i mitt hår och våra ögon kan inte släppa varandra. Sen möts våra läppar. Han smakar sött, precis så man vill ha det.

Kyssen avbryts när det knackar på dörren.  



/ Namemepleasehippsta 


Vet att min novell är konstig :/ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Name me please Hippsta - 28 september 2013 14:45


  Kapitel 3   Jag kände hur besviken jag blir. Hon är tusen gånger snyggare än mig. Såklart att hon kommer få Kim.   Fiket jag och Maya sitter på är ganska litet men det mysigaste i staden. Det luktar alltid nybakat och solen lyser så f...

Av Name me please Hippsta - 27 september 2013 22:04


Ville bara tacka alla mina fina läsare!  Har haft 20 (!) st bara idag och det är andra dagen jag har bloggen!!!! Sjukt mycket!! Förra bloggen jag hade tog det nog två noveller för att komma upp  till runt 20 :D :D :D Har liksom skrivit 2 kapite...

Av Name me please Hippsta - 27 september 2013 15:23


    Kapitel 2   Jag må vara en tönt i mångas ögon men töntar är i alla fall smarta. Vilket jag inte är. Maya och Louise blir klar med engelskan mycket tidigare än jag så jag fick sitta kvar med Kim alldeles ensam i ett grupprum.   -    ...

Av Name me please Hippsta - 26 september 2013 19:25


    Kapitel 1   Tre minuter, två minuter, en minut och nu! Det ringer ut från skolan och alla barnen skriker, jag med. Men än är det inte lugn och ro än. Det är bara måndag så nu är det hela fyra dagar till kvar tills helg.   Hemma s...

   

Presentation


Hej! Jag är en tjej på 14 år som tycker om att skriva. Det är därför jag skriver YOHIO noveller :) Själv tycker jag YOHIO är bra och han är en intressant person men jag är inget fan :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards